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Beyond Ambiguity about Physical Activity and Cancer Treatments

Beyond Ambiguity about Physical Activity and Cancer Treatments

Lecture given on the occasion of the 12th Congress of Canceropole Grand Sud Ouest on 24th November 2016, Grande-Motte, France.

More and more healthcare professionals and patients are using unconventional practices, also called . TheseNon-Pharmacological Interventions (NPIs) range from traditional biomedical solutions (such as drugs, implantable medical devices, surgery) to everyday consumer products.

This scientific, ethical and transparent approach will be a bulwark against misuse and abuse. But we must not expect everything from this approach. Science will never explain everything. There will always be an inherent part of the patient, the caregiver and their interaction in a given context.

This presentation invites clinicians, patients and researchers to converge to a common paradigm (1) to assess the impact of these NPIs on health, quality of life and social participation and (2) their optimal modality of implementation.

ninot-gso-2016

NPI Practice Based on Evidence is needed.


References

Haute Autorité de Santé (2011). Développement de la Prescription de Thérapeutiques Non Médicamenteuses validées. Paris: HAS Edition.

Ninot G (2014).  Defining Non-Pharmacological Intervention (NPI)Blog en Sante, A16.

WHO (2013). WHO strategy for Traditionnal Medecine 2014-2023. Geneva: WHO.


To reference this Blog en Sante © article

Ninot G (2016). Beyond Ambiguity about Physical Activity and Cancer Treatments. Blog en Santé, C3.

© Copyright 2016 Grégory Ninot. All rights reserved.

3 thoughts on “Beyond Ambiguity about Physical Activity and Cancer Treatments
  1. Patrick abiflizera says:

    Merci pour cette article incroyable !:D

  2. Abi says:

    j’ai des amis qui ont fait du sport pour évité de pensez a leur cancer et ça marche

  3. Jacinto BATATA Enseignant APA-S et Maître nageur. says:

    En effet, beaucoup de travail reste à faire concernant des programmes avec des activités spécifiques pour telle ou telle pathologie. Aux Enseignant APA-S, spécialisez-vous dans une pratique.., ou dans une pathologie, et capitalisez vos séances, vos tests pré et post programme. Chacun de nous pouvons amener une pierre à l’édifice afin de contribuer à une meilleure connaissance de notre pratique et de son impacte sur la santé, pour une meilleure prise en charge des personnes.

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